dimarts, 12 de gener del 2010

Eina per desmontar esmorteïdors

Tant a la impala com a l' enduro quan les vaig restaurar vaig optar per comprar nous els esmorteïdors i passar de restaura-los. Ja feia temps que em rondava pel cap desmontar-los però aquests no van amb el sistema que utilitza betor actualment o en els més moderns de l' època que consisteix amb una pletina oberta per un costat que al comprimir la molla, es treu i queda lliure, si van amb contrafemella és una mica més complicat.

Mirant per la web havia vist moltes eines però c
ap em convençia jasigui pel preu o per ser molt aparatoses. Fa uns dies m' hi vaig posar i vaig veure un sistema rudimentari però senzill i eficaç, com una espècie de mordassa que manté l
a molla comprimida i m' he decidit a fer-lo (si pot semblar plagi i tot però que hi farem. A continuació us detallo com l' he fet.

Material:

80 cms de passamà de 10X50
50-60 cms de passamà 4X25.
1 varilla de mètric 10 (1 metre)
2 arandeles M10
2 femelles M10
1 cargol M
12X50
1 arandela M12
1 femella
M12.

Eines:

soldador
Electrodes
Amoladora
Disc de tallar
Disc de pulir milfulles
1 clau de becs
Joc de broques
Primerament del passamà gruixut li fem un tall de 83 mm contant que 23 son de l' a
mplada del suport de l' esmorteïdor i 30 l' alçada que necessitem per fer el supo
rt per la part inferior de l'
esmorteïdor. Per tant a aquests 83mm i fem dos marques a 30mm de cada punta i presentem el suport de l' esmorteïdor. Un cop tot quadra de mides amb l' amoladora i el disc de tallar , tallem allà on hem fet les marques sense acabar-o de tallar deixem un parell de mm. Aquí on hem fet el tall dobleguem el passamà perquè faci forma d' "u" i un cop s' ha doblegat, soldem el tall que hem fet.

A continuació soldem la "U" feta al passamà gruixut i fem un forat amb la broca del 12 per passar-hi el
cargol que ha de collar l' esmorteïdor al suport. Presentem l' esmorteïdor i pres
entem el lloc on foradarem amb la broca del 10 per collar-hi la varilla de mètric 10 a fi i efecte que quedi el més recta possible.

Amb el passamà prim i fem un tall sense arribar al final a 20 mm d' una de les puntes i ho girem formant un angle de 90 graus. Reemplenem el tall fet amb soldadura.

A continuació hi soldem la varilla de M10 i la collem al suport o peu.

Ja
tenim el suport a punt, ara es hora de posar-hi l' esmorteïdor i anar collant les femelles del la varilla de M10 fins que la molla baixi fins arribar al punt en que es pugui introduïr una clau anglesa. Quan es així s' afluixa la contrafemella de l' espàrreg i es treu el suport superior. Ara la molla ja queda lliure i podem "despullar l' esmorteïdor.

En un proper post ja realitzaré el procés de montatge i restauració a veure com queden aquests telesco "hidrobag". Depenent de com
quedin, el proper torn serà pels de la impala.

2 comentaris:

  1. Molt interessant l'eina, al igual que la resta del blog.
    Si em premets, et posaré un link en el meu http://impala175sport.blogspot.com/
    Salut,

    Agustí

    ResponElimina
  2. Hola Agustí!! Gràcies pels teus comentaris pero no et facis el modest que tu si que tens uns bons blogs, en especial el de la impala, segur que gràcies a tú més d' una persona s' ha atrevit a obrir un motor.

    Linkam amb el teu blog, jo també ho faig.

    Ens veiem a la impalada!!!

    ResponElimina